Waarom we stap voor stap alle coronamaatregelen accepteren

Waarom we stap voor stap alle coronamaatregelen accepteren

Hieronder kun je een YouTube bekijken van een jonge knaap die ontwapenend blootlegt hoe het kan dat we stapje voor stapje de verregaande coronabeperkingen van de overheid accepteren, terwijl vele deskundigen op verschillende wetenschapsterreinen aangeven dat de nevenschade ervan groter is dan de winst.

Wel wonderlijk dat zo’n jongeman uitlegt wat volwassen politici niet lijken te vatten.

Ik ben benieuwd wat jij vindt van wat deze jongen zegt.
Laat je reactie achter onderaan deze pagina.

Meer weten over hem? Google op zijn YouTube kanaal: Groot Nieuws van David Groot.

 

Over de schrijver
hendrik herman fransen inspireert mensen om hun innerlijk licht te versterken, hun zelfgenezende vermogens een boost te geven en om élk aspect van hun leven naar een hoger plan te tillen.
therezy peeters
Door

therezy peeters

op 06 Mar 2021

Zo waar, heel eenvoudig en rustig gezegd maar ook beangstigend tenzij wij wakker worden en onze verantwoordelijkheid opnemen. Deze video wil ik ruim verspreid zien... zodat we ons samen kunnen inzetten!

dic
Door

dic

op 15 Apr 2021

penis

Gerrie
Door

Gerrie

op 10 Mar 2021

Ik ben het er niet mee eens dat de politici het niet lijken te vatten. Zij zijn er zich wel degelijk bewust van wat zij aan het doen zijn. Maar dom spelen en liegen is ook een vak!! En blijven doorgaan is wat ze zullen doen. Totdat WIJ zeggen dat het genoeg is. Maar de mensen zijn snel tevreden en vergeten snel. Zodra ze ook maar 1 zoethoudertje krijgen, vinden ze het al de goede kant heengaan. En dan doet de regering er nog een dikke schep bovenop. Mensen moeten eens goed gaan kijken naar de geschiedenis. We zouden ervan hebben moeten leren, zou je denken? Welnee, ze bouwen er gewoon op door, en maken het alleen maar erger. Bekend is, dat wanneer er propaganda wordt verspreid en iets echt wordt gepushed, dat het dan eigenlijk helemaal niet over dit gaat, maar over iets heel anders. Covid (propaganda)wordt gebruikt om iets anders uit te rollen. (The Great Reset van het WEF) Alleen als de MSM alles onder "conspiracy theory" plaatst wat ook maar richting de waarheid gaat, dan gaan veel mensen dat copieëren. Ipv zelf goed onderzoek te gaan doen, copieëren ze wat de MSM hen toewerpt, want ze willen zelf niet voor complotgekkie worden uitgemaakt. Ja, hoe beheers je de psyche van de mens.

Karin
Door

Karin

op 10 Mar 2021

Hij verteld precies wat er nu gaande is. Respect! Ik wordt er heel verdrietig van, dat zoveel mensen het niet zien en begrijpen. Ik maak me ernstig zorgen om deze situatie.

tester
Door

tester

op 15 Apr 2021

test

Wim
Door

Wim

op 10 Mar 2021

Moedig om dit te sturen Henk Fransen. Veel respect voor wat je allemaal onder de aandacht brengt.

Marieke
Door

Marieke

op 10 Mar 2021

Echt geweldig ! Chapeau.

Lie Barucha
Door

Lie Barucha

op 10 Mar 2021

Ik heb deze oproep om ons ongehoorzaam te gedragen gedeeld in mijn contacten met de uitnodiging om er met mij over van gedachten te wisselen. Ik denk dat we veel meer moeten gaan praten juist met de mensen die twijfelen. Ik hoop dat we op 5 mei onze herwonnen Vrijheid kunnen vieren, nadat we op 4 mei alle levende en overleden slachtoffers van deze coronavervorming hebben herdacht.

Sabine Dauwe
Door

Sabine Dauwe

op 10 Mar 2021

Dankjewel Henk, de manier waarop deze jongeman het brengt is heel to the point, zonder in de aanval te gaan. Ik wens van harte dat giga veel mensen dit ook delen en er steeds meer ogen open gaan. Ik wens ook dat we net zoals onze jongeren deden tijdens de klimaatmarsen, we ons kunnen verenigen voor verandering op een vreedzame maar onstuitbare manier.

Eva
Door

Eva

op 10 Mar 2021

Wouw. Deze jonge man spreekt zo tot mijn hart! Misschien omdat ik al een heel jaar lang opstandig ben, geen mondkapje draag, wildvreemden knuffel, geen test doe etc. Ik moet elke keer dat ik zonder mondkapje de winkel inga wel ergens doorheen, mijn Ik-kracht activeren, maar in de allermeeste gevallen is bij navraag de opmerking 'ik val onder uitzondering' genoeg.

Marianne Westra
Door

Marianne Westra

op 10 Mar 2021

Super, dat zo'n jongere dat allemaal zo helder verwoordt. Hij heeft gelijk dat het aan ons ligt/ in hoeverre we gehoorzaam blijven. Nu is het nog de vraag hoe we hier uit komen, op een vreedzame manier. Het is een kwestie van samen iets doen.

Harrie Groothuis
Door

Harrie Groothuis

op 10 Mar 2021

Het zijn inderdaad de politici die de volt-knop steeds verder indrukken. Die geen verantwoordelijkheid nemen voor wat ze het volk aandoen. Onder het mom dat het corona helpt - of voor de verwerpelijke plan om er via een vaccinatiepaspoort een experimenteel vaccin door te drukken. En natuurlijk is het zo dat op het moment dat de student (het volk) verder weigert om aan het experiment mee te doen - dat dan alle maatregelen zinloos blijken te zijn. Maar dat gebeurde in het experiment niet. Tegen de wil van het volk kan de regering niet op. Daar heeft de knopdrukker - hier de regering/het parlement - een voordeel - omdat het volk versnippert is. Zich vooreerst eenling voelt, b.v. als iedereen zo braaf in de supermarkt een masker blijft dragen. Zich bedreigt voelt door de mogelijkheid van een boete.

Astrid
Door

Astrid

op 10 Mar 2021

Geweldig, bewonder deze jongen en hij zegt helemaal wat ik voel en doe. Ben ook ongehoorzaam maar hij durft het te zeggen....... wooow

Gera
Door

Gera

op 10 Mar 2021

Zowee, dat is nog eens helder en rustig uitgelegd. Het experiment vond ik heel eng en confronterend, pijnlijk om te zien hoe ver een mens kan gaan onder druk. Ik voel dat het klopt, verantwoordelijkheid nemen begint bij jezelf.

Theo
Door

Theo

op 10 Mar 2021

Bijzonder dat zo'n jonge jongen dit zo helder naar voren brengt. Waar hij aan voorbij gaat zijn de grote aantallen besmette mensen en de dichtslibbende zorg. Ik ben zelf geveld geweest door Corona en ben vanuit een ziekenhuis in Rotterdam naar Goes verplaatst, omdat mijn eigen ziekenhuis overbelast was. Dat de reguliere zorg is afgeschaald is vreselijk. Ik verdedig zeker niet het overheidsbeleid, dat te eenzijdig op adviezen van virologen is gebaseerd en inderdaad t weinig oog heeft voor de maatschappelijke schade. Maar om mensen die dag en nacht werken om de gezondheidsschade van het virus te beperken en te beschuldigen van geen verantwoordelijkheid nemen slaat echt nergens op. Ook Henk Fransen loopt met een grote boog om de dilemma's heen. Ik heb nog niemand gehoord die een oplossingsstrategie heeft waar geen grote nadelen aan vast zitten. Overigens: voor een ander perspectief op de Milgram experimenten zie het boek van Rutger Bregman: de meeste mensen deugen.

Willemien
Door

Willemien

op 10 Mar 2021

De nederlandse regering heeft de afgelopen 10 jaar de helft van alle ic bedden wegbezuinigd...Dat zegt toch alles? Ook in bv 2017/2018 waren de ziekenhuizen overbelast, meer dan in 2020, door de bezuinigingen eerder. Dit is bewust beleid waarvan men het gevolg kent, nl overbelasting van de zorg op piekmomenten. Er is geen enkel ic bed bijgekomen het afgelopen jaar, wel heeft de overheid 2 miljard euro uitgegeven..... en dat zullen we ooit terug moeten betalen???? Alle maatregelen hebben ook dat vele malen erger gemaakt ipv beter! Bv verpleegkundigen en artsen testen, ook wanneer ze geen symptomen hebben, en bij een positieve test verplicht thuis zitten. Daar creeer je een nog groter tekort aan personeel mee! Het verplicht testen van alle patienten, ongeacht aandoening, en vervolgens apart moeten verplegen, ook al hebben deze mensen geen symptomen. De test die wordt gebruikt is zeer onbetrouwbaar, de pcr test va sept 2020 was door het extreem hoge aantal cycli (35) 97% vals positief!!

Henk Fransen
Door

Henk Fransen

op 10 Mar 2021

Goede samenvatting!

Evelyn Helmich
Door

Evelyn Helmich

op 10 Mar 2021

Je zegt dat de overheid 2 miljard heeft uitgegeven. Welk bedrag bedoel je? het bedrag staat nu op ong4eveer 150 miljard. And counting. En ja, dat moeten onze kinderen terugbetalen. we kunnen dat bedrag beter uitgeven aan klimaatverbetering. Of dijkverhoging. Of onderwijs. Of defensie...

Ine Hendriks
Door

Ine Hendriks

op 14 Mar 2021

Mensen die geen symptomen hebben, maar wel positief getest zijn en dus onbewust virusverspreiders, zijn een gevaar voor mensen met bijv.long of hartziekten , ouderen, en andere kwetsbaren.Zij kunnen overlijden door Covid 19.Ook jongere, gezonde mensen kunnen zeer ernstige en ook langdurige klachten ontwikkelen.Dat geldt ook voor zeer gezond levende mensen, sporters, enz. Wat is je bron, Willemien, om te beweren, dat 97 % van de pcr testen vals positief is?Is dat wetenschappelijk bewezen?

Quirine
Door

Quirine

op 10 Mar 2021

Hier ben ik het volledig mee eens. Het is niet logisch te denken dat alle politici geen verantwoording willen dragen. Een groep mensen denkt zelfs dat alle politici als willoze wezens orders van 'de grote wereldmacht' opvolgen. Dat lijkt mij erg ver gezocht, daarvoor is de groep leidinggevenden te groot en wisselt zich te sterk af. Ik denk dat politici zeker graag zouden zien dat vandaag nog, Corona per direkt verdwenen is. Maar de verantwoording voor de algehele regelgeving te dragen en het voor iedereen goed te doen is een flinke uitdaging. Al eerder in de gechiedenis zijn grote epidemiën uitgeroeid door gedragsverandering en inenten, kijk naar Polio en Mazelen bijvoorbeeld. Gelukkig leven we in een tijd dat we elkaar via internet heel erg goed kunnen bereiken. Eenzaamheid en depressies zouden door sociale verbinding ondervangen kunnen worden. Onze maatschappij was de laatste decennia erg geïndividualiseerd misschien is het goed ook daar naar te kijken. Gezien de financiële gevolgen die zeer waarschijnlijk de komende tijd op ons af gaan komen hebben we elkaar vast nog hard nodig.

Quirine
Door

Quirine

op 10 Mar 2021

Ik wilde vooral aangeven het met de reactie van Theo (10 mrt) eens te zijn. Mijn reactie kwam daar niet onder te staan zoals ik verwacht had...

Hans
Door

Hans

op 10 Mar 2021

Beste Henk, Ik ben het grondig met eens.. Groet, Hans Snethorst

Roland Smeenk
Door

Roland Smeenk

op 10 Mar 2021

Wow hoe helder, onderbouwd en eerlijk gebracht allemaal , grote waardering! Ik hoop dat de volgzame schapen wakker worden en hun angst voor de herder en zijn herdershond van zich af weten te schudden...

Maya
Door

Maya

op 10 Mar 2021

Rutger Bregman geeft in zijn boek “ De meeste mensen deugen” een andere nuance aan deze experimenten. Hij heeft uitgevonden dat er behoorlijk wat druk op proefpersonen uitgeoefend is en er een eenzijdig beeld over de experimenten de wereld is ingegaan. Dat neemt niet weg dat er blijkbaar nog steeds een groot vertrouwen van burgers in autoriteiten is in Nederland.

Henk Fransen
Door

Henk Fransen

op 10 Mar 2021

En de druk is op dit moment ook best hoog.

Willemien
Door

Willemien

op 10 Mar 2021

Petje af!! Ga door, ik hoop dat je heel veel mensen wakker schudt!

Tineke
Door

Tineke

op 10 Mar 2021

Wat ik mis in het verhaal (overigens heel knap en rustig gebracht) van David is het feit dat mensen heel gevoelig zijn voor angstprikkels. De gecreëerde angstcultuur is in in feite een belangrijke oorzaak voor de ongezonde burgerlijke gehoorzaamheid. Angst om ziek te worden, angst om meer te weten dan we voorgeschoteld krijgen door onze overheden en angst om op te staan en het anders te doen. Een zeer effectief middel dus om van people sheeple te maken.

Tineke
Door

Tineke

op 10 Mar 2021

En weet je wat het ook is? Op de website van Henk ontmoeten we gelijkgestemde zielen. Hoe bereiken we de mensen waar het om gaat? Om hen de schellen van de ogen te halen....

Corrie
Door

Corrie

op 10 Mar 2021

Geweldig deze jongen. Ik had de eerste filmpjes ook van hem gehoord. Heel rustig en duidelijk uitgelegd. Ik heb t gedeeld op allerlei media.

Joke
Door

Joke

op 10 Mar 2021

Schokkend en ik word er heel verdrietig van en ik merk ook dat iedereen ook gewoon gehoorzaam blijft meedoen. Op de televisie blijven alle politieke geluiden indoctrineren op de kijkers. De kracht van de herhaling.

Jan Kip
Door

Jan Kip

op 10 Mar 2021

Uit het tijdschrift v.d. universiteit Tilburg: Lange tijd werd aangenomen dat Milgram gelijk had, en was hij een belangrijke naam in het curriculum van menig sociologie- en psychologiedocent. Toch kwam er steeds meer kritiek. En die kritiek is niet mals. De ene na de andere wetenschapper kwam met andere interpretaties. Het blijkt immers dat Milgram niet één, maar 23 varianten heeft uitgevoerd van zijn experiment. In 1963 rapporteerde Milgram alleen over die ene variant met veertig proefpersonen, waar 65 procent tot het uiterste ging van 450 voltage, maar als je de 23 varianten naast elkaar legt, blijkt het tegenovergestelde waar: 57 procent van de bijna duizend deelnemers was ongehoorzaam. Maar dat is niet alles. Later is gebleken dat de teamleider veel druk uitoefende. Soms probeerde hij proefpersonen niet vier keer maar acht of negen keer zo ver te krijgen om toch door te gaan. Bij één vrouw deed hij zelfs 26 pogingen. De vergelijking met onze “gehoorzaamheid” aan de ( door onszelf gekozen) regering is krom. Uit zijn website blijkt dat David Groot vindt dat Corona niet gevaarlijker is dan de griep. In mijn eigen kring heb ik 2 kerngezonde mannen van -70 binnen een week zien overlijden. Dat was hen met een griepje niet overkomen.

Henk Fransen
Door

Henk Fransen

op 10 Mar 2021

Uit het nieuws van vandaag: Het kabinet probeert het helaas ook niet één keer, maar maandenlang. En de druk die momenteel wordt uitgeoefend met straffen, boetes en meer nog door uur na uur eenzijdige en vertekende informatie in het nieuws is extreem.

Henk Fransen
Door

Henk Fransen

op 10 Mar 2021

Ik vind 43% van de mensen die hiertoe onder druk in staat zijn overigens nog steeds heel schokkend...

Henk Slavenburg
Door

Henk Slavenburg

op 11 Mar 2021

De beste stuurlui staan aan wal. Ik heb nog niemand gehoord die een oplossingsstrategie heeft waar geen grote nadelen aan vast zitten. Zeker worden er soms aanvechtbare beleidskeuzes gemaakt , maar om daar iets achter te zoeken?? Wat zou het voordeel voor de regering/parlement zijn om dit beleid te voeren? Waar ik moeite mee heb bij de meeste reacties is het wantrouwen wat er uit spreekt. Alsof er slechte bedoelingen achter zitten. Dat is negatieve energie en van jou heb ik geleerd positief te denken en van het positieve uit te gaan. Dat het belangrijk is dat er licht in onze cellen komt.

maria
Door

maria

op 11 Mar 2021

maria Dat weet je niet, Jan Kip. We zien en hebben misschien zelf heel schrijnende gevallen meegemaakt, maar er zijn meer mensen aan de griep overleden in 2018 dan afgelopen jaar aan de covid pandemie. Ik zie het telkens maar herhalen van media en politici, maar de cijfers van het rivm worden heel vaak niet vermeld of in een ander daglicht geplaatst. Ik vind het misdadig dat de economische schade zo groot is voor een heel groot deel van de bevolking.

Monique
Door

Monique

op 15 Apr 2021

Je toont hiermee aan dat als de overheid maar blijft aandringen we het uiteindelijk ook doen. Met het invoeren van de avondklok 3 dagen explodeerde facebook daarna was het geaccepteerd. Waarom? Omdat Rutte zei dat dat het eerste eraf zou gaan wat dus ook weer niet waar bleek. De "door ons zelf gekozen" regegering? Volgens mij zijn er een aantal gekozen door het volk die vooraf al buiten gesloten werden dus ook dat klopt niet wat je zegt. En tot slot.."dat was hen met een griepje niet over komen". Je bedoeld denk ik een simpele verkoudheid want ieder jaar gingen er tussen de 4000 en de 6000 mensen dood aan de griep. Lagen de ic's vol en was Gommers ieder jaar in de media te vinden over de volle ic's door GRIEP. in 2017 zelfs 9000 griepdoden. En "kerngezond". Hoe kerngezond is dat. We weten dat het imuunsysteem met de jaren minder wordt en dat er bij oudere mensen niet veel voor nodig is om goed ziek te worden en er dan zelfs aan te overlijden. Daarnaast zijn er aandoeningen zoals nier en leverziekten die niet direct aan de oppervlakte verschijnen.

Odilia
Door

Odilia

op 10 Mar 2021

Kippenvel

Liesbeth
Door

Liesbeth

op 10 Mar 2021

Helemaal geweldig, mooi gesproken ..

Ine Hendriks
Door

Ine Hendriks

op 10 Mar 2021

De vergelijking van dit experiment en de corona maatregelen gaat volledig mank. -1) Deelnemers wisten, dat dit een experiment was.Er was geen uitleg over een maatregel, deze was op zich zinloos en alleen bedoeld als "straf" bij een fout antwoord. 2.)De maatregelen bij een zeer besmettelijk virus zijn wel zinvol.Zoals bekend, kun je anderen besmetten met jouw verkoudheid, influenza of corona, als je in je hand hoest ipv de elleboog en dan bijv. iemand .een hand geeft, of een deurknop aanraakt.Dus ook buiten corona om een teken van fatsoen, om dit te niet doen als je weet, dat je besmettelijk bent.En bij corona weet je dit niet altijd bijtijds. Het is ook tekenend, dat de eigenlijk normale hygiëne ( en fatsoens )maatregelen (afstand, handen wassen, hoesten in elleboog) wel goed blijken te werken, doordat er dit jaar geen griepepidemie is, zelfs geen enkel geregistreerd influenzageval, hoorde ik in het journaal.Dit dan naast de griep vaccinaties dan ook, hoewel deze veel minder effectief zijn.En natuurlijk de hier betwiste beperking in sociale contactmomenten dmv periodes met steeds strengere lockdoown, bij meer besmettingen en volle ziekenhuizen. Het heeft dan allereerst ook weinig te maken met klakkeloos opvolgen van de overheidsmaatregelen, wel meer met gezond verstand en hygiëne om besmetting van jezelf en anderen te voorkomen. En rekening houden met chronisch zieke mensen en 60 plussers, die kans lopen op een ernstig verloop van corona.Dat zijn er rond de 6 miljoen in Nederland.(CBS)Je kunt deze basishygiene maatregelen met gewoon gezond verstand, ook zelf wel bedenken. De lockdown heeft zeker grote maatschappelijke gevolgen, ook voor mij, maar de in het in het filmpje veronderstelde aantal zelfmoorden rechtstreeks door de gedeeltelijke lockdown, avondklok en andere maatregelen is mij niet bekend,. Maar dat zijn er vast geen 15.000( aantal coronadoden), zoals in Nederland of 250.000 corona doden zoals in de VS.Zonder maatregelen zou het aantal coronadoden en ernstig zieken nog veel hoger zijn.Momenteel zijn er ook nog rond 25.000 mensen, waaronder veel jongeren, die langdurig - covid hebben, na vele maanden nog steeds beperkt zijn door ernstige restklachten. Dus echt iets heel anders dan dit experiment in het filmpje. Zelf heb ik een ernstige hart-longziekte en een auto- immuun ziekte.En ikben 70.Hoe meer mensen er uit principe zonder mondkapje rondlopen en dus virusverspreiders kunnen zijn, des te onveiliger voel ik mij en hoe meer mijn vrijheid beknot wordt, omdat ik een besmetting waarschijnlijk niet overleef. Ik doe alles om mijn immuunsysteem te versterken, maar kan al een jaar geen bezoek ontvangen, alleen buiten, met afstand.Ik kom nergens, alleen 1x per week in de supermarkt en stoor me daar dus erg aan de principiële dwarsliggers zonder mondkapje, zoals in het artikel van neuroloog Hommel.Ik las ook ergens, dat hij in zijn eigen ziekenhuis geweerd wordt,omdat hij een mondkapje weigert te dragen. Ik vroeg trouwens me af, als hij ooit geopereerd moet worden, mag dat dan ook door een chirurg zonder mondkapje en handschoenen?Want mondkapje is zinloos? Ik begrijp niet goed, waarom Henk Fransen, die ik zeer waardeer en al lange tijd volg, dit filmpje , eigenlijk een verkapte oproep om noodzakelijke overheidsmaatregelen te negeren, plaatst.

Inge
Door

Inge

op 10 Mar 2021

Dag Ine, dank voor je reactie. Het raakt me dat je zo enorm beperkt bent in je bewegingsvrijheid. Ik hoop dat je die snel weer terug krijgt. Ik vind het interessant dat je meldt dat er dit jaar geen meldingen van influenza zijn, wat verklaard kan worden door het feit dat de symptomen van de diverse luchtweginfecties erg op elkaar lijken, en de PCR test het verschil niet kan maken. We lijken op het moment Corona overal de schuld van te geven. Heel naar dat er mensen zijn die erg ziek worden en zelfs lang klachten houden. Dit is echter een bekend verschijnsel dat ook voorkomt na een stevige griep of een andere infectie; die kan de druppel zijn die de emmer doet overlopen. Alleen hebben we daar voorheen nooit zoveel aandacht aan geschonken als nu. Wat de mensen en de chirurg betreft die geen mondkapje dragen: sinds het begin van dit alles is door diverse instanties (RiVM, WHO) gemeld dat het dragen van een mondkapje geen effect heeft op eventuele verspreiding van het virus. Het is dus erg vreemd dat er door de tijd heen steeds meer nadruk is gelegd op het dragen van mondkapjes. Verder tonen diverse onderzoeken in de laatste tien jaar tonen aan dat het dragen van een (medisch!) mondkapje tijdens operaties het aantal infecties niet vermindert. De maatregelen die worden genomen lijken eerder een antwoord te zijn op onze collectieve angst voor besmetting dan noodzakelijk te zijn ter voorkoming van besmetting, maar helaas hebben ze het bij-effect dat er nog meer angst ontstaat en afstand tussen mensen, terwijl we het zo nodig hebben om contact met elkaar te hebben, vooral fysiek. Natuurlijk is het wel altijd uitkijken geblazen wanneer iemand ziekteverschijnselen heeft, daar heb je helemaal gelijk in! Hartelijke groeten en het allerbeste

antonie
Door

antonie

op 10 Mar 2021

Helemaal eens met die knul, waarom ziet bijna niemand dat? antwoord heb ik gejat van maurice de hond: * de mensen zijn bang gemaakt (hebben zich bang laten maken)... * de leiders hebben ernstig last van 'expert blindness' (alleen oog voor t doel, het virus moet bedwongen) en * sommige officials brengen het ernstigste scenario naar buiten in de hoop dat de mensen gehoorzamen... we moeten massaal uit die angst stappen..

antonie
Door

antonie

op 10 Mar 2021

Helemaal eens met die knul, waarom ziet bijna niemand dat? antwoord heb ik gejat van maurice de hond: * de mensen zijn bang gemaakt (hebben zich bang laten maken)... * de leiders hebben ernstig last van 'expert blindness' (alleen oog voor t doel, het virus moet bedwongen) en * sommige officials brengen het ernstigste scenario naar buiten in de hoop dat de mensen gehoorzamen... we moeten massaal uit die angst stappen..

anthonie
Door

anthonie

op 10 Mar 2021

Helemaal eens met die knul, waarom ziet bijna niemand dat? antwoord heb ik gejat van maurice de hond: * de mensen zijn bang gemaakt (hebben zich bang laten maken)... * de leiders hebben ernstig last van 'expert blindness' (alleen oog voor t doel, het virus moet bedwongen) en * sommige officials brengen het ernstigste scenario naar buiten in de hoop dat de mensen gehoorzamen... we moeten massaal uit die angst stappen..

rita
Door

rita

op 11 Mar 2021

Wat we nu meemaken is reeds jaren geleden voorspeld door auteurs als Marcel Messing en David Icke e.a.Zelfs de Bijbel maakt gewag van deze gebeurtenis. Waarom weten mensen er zo weinig van ? Waarom stellen ze hier geen vragen bij? Ik denk dat veel mensen vluchten voor de waarheid, door afleiding allerlei. Stel de vraag aan je innerlijke Bron. Je krijgt altijd antwoord als je stil bent. Altijd!

Joop
Door

Joop

op 11 Mar 2021

heel knap gezien

Pragati Boerstra
Door

Pragati Boerstra

op 11 Mar 2021

Heel verwarrend allemaal. Ik moet toegeven dat ik zelf ook niet op onderzoek uit ben gegaan. Het waarheids gehalte van iedereen is beperkt...dat is zo lastig..en gooit me helemaal terug op mijzelf en de verantwoordelijkheid naar mijn eigen leven en zo naar een ander. Ik weet het antwoord nog niet op de vraag: moet ik wel of niet vaccineren? De informatie van al het bovenstaand geschrevene is wel zinvol...de angst die daar weer uit volgt niet fijn...maar wel zinnig...dankjewel voor het uitspreken wanneer je het er NIET mee eens bent wat er door WIE DAN OOK gezegd wordt..dan kan ik allerlei kanten belicht zien..sterkte iedereen!

Marie
Door

Marie

op 11 Mar 2021

Maakt me weer heel duidelijk waarom ik nog steeds niet gevaccineerd ben. Ik ben wijkverpleegkundige. Twee belangrijke dingen zijn me helder geworden: 1. neem verantwoording voor je eigen leven, volg niet de aanbevelingen van het kabinet! Loop buiten de aanbevolen paden zoveel je kan. 2. luister naar je gevoel, volg dat. Mijn waarheid hoeft niet de jouwe te zijn, en jouw waarheid hoeft niet de mijne te zijn, maak daar geen ruzie over.

Marco
Door

Marco

op 11 Mar 2021

Waarom geen filmpje over mensen die allemaal trouw belasting betalen of allemaal trouw hun gordel omdoen of allemaal zich aan de verkeersregels houden ? Waarom wij dat doen ,omdat je anders chaos krijgt en omdat mensen kunnen nadenken,iets wat heel veel mensen niet kunnen op deze site . Een graantje meepikken op de Corona hype ,zielig

Marc
Door

Marc

op 11 Mar 2021

Het maakt me zo intens voelend, ontroerd en gelukkig tegelijkertijd, dat er steeds meer jonge mensen op vroege leeftijd zoveel wijsheid kunnen brengen. Dat maakt dat het blijven hangen in het verleden of piekeren over de toekomst eigenlijk allemaal in het 'NU" gebeuren. En NU kunnen wij NU zeggen, NU handelen, NU zijn. Prachtig!!!

Elseline
Door

Elseline

op 11 Mar 2021

Ik luister naar hem en denk zo'n wijsheid op zo'n jonge leeftijd maar ik denk ook, waarom kan mijn zoon dit niet denken en zeggen en moet ik mijn visie en gedachten verzwijgen om nog contact met hem te hebben. Hij heeft mij 3x afgesneden terwijl hij wist dat ik alleen alleen was. Maar ik ben zelfs voor moordenaar uitgemaakt omdat ik me niet voldoende isoleerde, of aan de regels hield. Nu hebben we weer contact en komt uit mogelijk uit Canada over voor mijn hartoperatie begin mei in Frankrijk. In Nederland zou ik nog niet geholpen zijn, omdat ik geen urgentie ben. In Frankrijk hebben ze voor gekozen om de andere zorg niet meer af te schalen. Een ding dat ze wel geleerd hebben van de 1e golf. In NL worden de mensen echt op de pijnbank gelegd door het voormalige kabinet. Ik beschouw de huidige ontwikkelingen als een misdaad tegen de mensheid. Ik leef soms in een shock en vraag me af wat ik kan doen om de wereld te veranderen. Als je het weet, een tip hebt, dan laat het me weten.

f,mols
Door

f,mols

op 12 Mar 2021

helemaal mee eens wat die jongen zeg,in denhaag zitten onze volks vertegerwoorders door het volk gekozen maar ze doen helemaal niks voor het volk.

Elly Rhoon van
Door

Elly Rhoon van

op 12 Mar 2021

Henk, dank voor ook dit weer. Heldere blog inclusief video van renonce spreker. Ook de vele reacties heb ik gelezen. succes en hopelijk gaan heel wel meer mensen begrijpen wat er gaande is.

Denise Maassen
Door

Denise Maassen

op 13 Mar 2021

Verbijsterend ja, dat het maar doorgaat... En dat het basisinkomen is weggestemd wat nu veel ellende had voorkomen, en nu alles door de overheid betaalt word om dit beleid te rechtvaardigen :-O.... Virus onder controle, rest van de gezondheidszorg straks onbetaalbaar want tja, alles is naar corona gegaan... Inderdaad net een science-fiction film Henk waar we inzitten, en je kunt hem niet uitzetten!

Rasker
Door

Rasker

op 13 Mar 2021

Wat een waarheid wordt hier verteld door een wijs iemand !!! Vele kunnen hier nog van leren. Henk, bedankt voor al de boeiende informatie die jij ons geeft. Lutgard

Belle
Door

Belle

op 13 Mar 2021

Mooi gezegd van deze jongen, ben het er helemaal mee eens. Mensen lees, google, zoek feiten ! Op de jansen vaccin site staat letterlijk onder het kopje infectie ziektes, dat er in 2017, 11 miljoen mensen zijn overleden wereld wijd aan een infectie ziekte. Als je dan nu kijk naar overleden mensen wereldwijd door corona is dat 2,3 miljoen mensen. Over 2017 hoor je niets, wat best vreemd is. Kijk dan ook eens hoeveel mensen zijn hersteld wereldwijd van corona, dat zijn bijna 68 miljoen mensen. Het staat gewoon op google, als je tenminste echt interesse hebt in wat er gaande is. Mensen zijn schapen en bang gemaakt door de media, blijf bij je volle verstand. Als je griep hebt , willen we toch ook geen mensen besmetten, dus nu ook niet, we kunnen best een aantal maatregelen nemen, afstand houden, handen wassen etc... maar een totale lock down en avond klok , mondkapjes is dictatuur. Dit is zo intens buiten proporties mensen, maar zo denk ik er over, tja wie ben ik ?

Henk Vega
Door

Henk Vega

op 14 Mar 2021

Onder de video geplaatst: Dank voor je rustig en helder gebrachte boodschap. Mijn zorgje is wel hoeveel mensen werkelijk willen en kunnen beseffen dat de aandikkende maatregelen medisch en maatschappelijk niet nodig zijn. HOE dit bij de massa helder te krijgen? Naar deskundigen verwijzen werkt nauwelijks merk ik.

Gerda Mensink
Door

Gerda Mensink

op 15 Mar 2021

We zijn allemaal Licht dragers,, We kunnen dus ons Licht laten schijnen.Ik hoop dat dat voldoende is

Rudolf Rasink
Door

Rudolf Rasink

op 15 Mar 2021

Ons werd en wordt waarschijnlijk nóg van kleuterschool tot en met Universiteit níet geleerd eerlijk. kritisch logisch te denken, alles te bevragen en waarheidsvinding gericht te zijn...Er wordt kennis aangeboden die zo goed mogelijk opgezogen/ingestampt dient te worden voor goede punten of promotie.. Ben nu 70+er, was door omstandigheden en karakter op deze jongen zijn leeftijd al een rebel en wist al heel goed dat de wereld door hypocrieten geregeerd werd en wordt...Werd en wordt door velen dan ook als nogal 'n zonderling gezien..Wat hij hier doet is prachtig, vooral voor de jeugd en te brave volgzame ouderen. Dit experiment kenden velen van ons uiteraard al lang.. Even iets anders praktisch : in januari/februari 2020 werd al in de media vermeld dat 80% van alle besmette Chinezen asymptomatisch bleven, totaal géén klachten kregen ! Dat was voor mij en anderen met een beetje eerlijk werkende hersens al genoeg om de schouders op te halen ! Hoeveel meer resistentie wil je hebben in een populatie ? In máárt kwam prof. Jeffrey Shaman met een groot onderzoek in honderden chinese steden waaruit bleek dat het om 86% ging..En dat in steden waar ze vóór corona al met mondkapjes liepen door de slechte lucht...ergo ook slechte condities,, Op 25 júni kwam van Dissel vertellen dat hier 98% gewoon níets zou krijgen.. Wat wil je nog meer ? Allemaal dus van het prille begin af bekende gegevens...Maar ja als je zelfs niet eens gewoon een beetje registreert wat er als feiten naar buiten komt en je wel door elke scheet in paniek laat jagen dan verdien je misschien ook niet beter dan door de superkwakzalvers opgesloten en uitgebuit te worden ?? Vooral gauw die gifprikken maar halen wie daar nog in wil geloven !

René Stevens
Door

René Stevens

op 17 Mar 2021

Deze jongeman die zijn onderbouwd licht laat schijnen op de ‘duisternis’ die velen zonder meer hebben geaccepteerd, geeft hoop dat uiteindelijk de waarheid de leugen achterhaald. Dat velen door zijn verhaal zich bewust mogen worden van het ‘boiling frog’ principe, hun ogen en hart openen en gepaste actie ondernemen. Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst...

Paul sr.
Door

Paul sr.

op 19 Mar 2021

Indrukwekkend. Het maakt een en ander beter te begrijpen (waaronder de verkiezingsuitslag die in mijn beleving schokkend is) Daarmee wordt de huidige situatie ook wel bedreigender omdat 65% volger is (en blijft blijkbaar). Heel veel zaken zijn niet -geloofwaardig- te onderbouwen voor de een, volstrekt duidelijk en goed voor de ander. Ons reageren heeft te maken met hoe we in het leven staan. De polarisatie en het onbegrip tussen mensen onderling is het meest funest. Dat ljkt echter onontkoombaar.

Martijn
Door

Martijn

op 19 Mar 2021

Jaren geleden een film gezien, waarbij scholieren werden aangezet tot erg hatelijke dingen. Een mens blijkt tot vreselijke dingen in staat te zijn, als hij zich laat meevoeren door vals gedachtegoed. Dat gebeurde ook met de jodenvervolging. Mensen gingen steeds verder omdat ene Hitler ze had doordrongen dat joden beesten zijn. Een mens in de verkeerde situatie en opgefokt door een leider, moord gewoon Pff

Francine maes -louer
Door

Francine maes -louer

op 19 Mar 2021

Luister eens goed naar deze jongen ,hij heeft het helemaal bij het rechte eind

Yvon
Door

Yvon

op 22 Mar 2021

Ik begrijp helemaal wat hij bedoeld. Voor mij gaat het nog een stapje verder. Wat dacht je wat de mondkapjes doen....... wat het doet met de ademhaling. Steeds weer handen desinfecteren wat doet dat met het immuunsysteem, of angst en eenzaamheid....... Persoonlijk denk ik de Covid er is om ons tot inzichten te brengen. De rust weer weder te keren in ons systeem; hektiek van werk, maatschappij, presteren. Daarbij de velen uren wat mensen online doorbrengen, op spelcomputer zitten, social media etc. Hoofd krijgt maar geen rust. Buiten werd door velen niet meer echt gewaardeerd. Zo ook voor de natuur, milieuverontreinigingen ter zee ter land en in de lucht. Ik denk dat het is om ons tot inzichten te brengen. Ik Kan het nergens op baseren maar is puur mijn gevoel. Ik zie wel dat we meer blauwe luchten hebben, zag vorig jaar meer vlinders dan jaren tevoren. Ik zie dat jong en oud de natuur meer warm hart toedragen. Ik zie kinderen weer buiten spelen, in speeltuintjes, skeleren etc. De behoefte om continue te gamen is daardoor wat afgenomen. Dat vind ik positief. Persoonlijk vind ik de situatie heel lastig, zelf zal ik geen vaccinatie doen mede ook doordat mijn immuunsysteem heel laag is. En wat doet zoiets met je. Heb dit lang niet durven uitspreken omdat ik merk dat mijn omgeving er niet mee eens is. Dit word je niet in dank afgenomen. En met het nieuwe paspoort op komst vraag ik me dan ook heel erg af: is dit geen vorm van discriminatie? Waar is ons privacy bij bewuste persoonlijke keuzes maken.

Femke
Door

Femke

op 26 Mar 2021

Dag Henk, Ik ontving een mail met daarin de volgende tekst met een link naar het artikel: Het risico van het spuitje in de arm waar niemand over praat Dit bericht dat gisteren op één dag bijna 1.000 keer op Facebook gedeeld is, gaat niet over de bijwerkingen ná het prikje in je bovenarm. Het gaat ook niet over de ‘paar’ mensen die kort na de prik overlijden. Het gaat wat mij betreft over een veel groter risico waar je niemand over hoort… Ik wilde het artikel vandaag nog een keer lezen maar het staat niet meer op je site. Waarom niet?

Rob van dr Zon
Door

Rob van dr Zon

op 31 Mar 2021

Gehoorzaamheid is dodelijk!!!!

Hanselaar
Door

Hanselaar

op 13 Apr 2021

Laten we daar maar eens een voorbeeld aan nemen aan deze opsomming. Wanneer worden de mensen eens wakker! Straks is er geen weg terug meer! En hebben we niets meer te zeggen over ons eigen lichaam. Vaccinatie paspoort ik moet er niet aan denken, wie dat heeft verzonnen! En als je die niet hebt snel test laten doen om bijvoorbeeld naar het Keukenhof te gaan notabele in de buitenlucht, wat is dat voor waanzin!

Elly
Door

Elly

op 14 Apr 2021

Heel duidelijk verteld, jammer dat er nog zoveel mensen zijn die de bende van ellende klakkeloos volgen. Hier in utrecht vandaag 5 kroegen open pilot. Mag je in met inschrijving vooraf en test voor en na. Kom op mensen wordt eens wakker.

Lucie
Door

Lucie

op 18 Apr 2021

Helemaal mee eens. Wanneer word Nederland eindelijk eens wakker .

Agnes
Door

Agnes

op 21 Apr 2021

Eigen verantwoordelijkheid nemen is toch zo moeilijk , want dit is ZO waar. ANGST wordt ook nu nog dagelijks verhoogd , en vertrouwen wordt telkens weer neergehaald ! intriest ..... We zouden moeten zeggen : ' dit gaat nooit meer terug naar ' vroeger ' ... die tijd is voorbij , en ... we hebben er toch een boeltje van gemaakt ! ? In ons gedrag zal nog héél veel moeten veranderen . We zullen o.a naar ' de dood ' ' de gemeenschap ' enz .... anders gaan kijken , en nog zoveel meer . , Dan pas zijn we klaar voor een ' nieuwe ' start ...

Marcel
Door

Marcel

op 21 Apr 2021

Hij is groot en ik? Ben klein. Vanuit dit perspectief klinkt dit verhaal. T is maar waar je jezelf plaatst Voor mij is het regeringsbeleid een appel op mijn gezond verstand

Jan
Door

Jan

op 17 May 2021

Ik vind het vergelijken van het opvolgen van de corona maatregelen met de experimenten van Milgram volkomen misplaatst. Er is hier immers geen sprake van mensen die anderen straffen omdat ze iets niet goed hebben gedaan, noch van een experiment. We hebben te maken met een wereldwijde bedreiging van de gezondheid van (kwetsbare) mensen. Die bedreiging zullen we het hoofd moeten bieden en daarvoor worden (wereldwijd) zo effectief mogelijke maatregelen genomen. In landen waar dat niet of onvoldoende is gebeurd, zijn vele slachtoffers te betreuren. Ik word als voorstander en opvolger van de maatregelen in dit filmpje weggezet als hersenloze slaaf, die verantwoordelijk is voor het leed van vele mensen. Maar die verdachtmaking wil ik niet zonder weerwoord laten passeren. Dat mensen worden beïnvloed is van alle tijden en vraagt altijd een kritische houding. Dit filmpje is een goed voorbeeld van dergelijke manipulatie.

Eve
Door

Eve

op 26 Jul 2021

Het is onbegrijpelijk dat iemand vanuit zijn persoonlijke overtuiging (bvb Macron) mensen kan dwingen manipuleren, discrimineren, tegen elkaar kan uitspelen, buitensluiten, onderdrukken en veroordelen. Niet gevaccineerden ondervinden op dit moment dit alles. Waarom leven vanuit angst? Gevaccineerden beschermen vooral zichzelf voor wat het waard is. De slogan, je doet het niet voor jezelf maar voor de anderen, wat staat daar nog van overeind en hoe groot is die leugen die kennelijk goed verkocht? Gevaccineerden kunnen nog altijd het virus oplopen, besmettelijk zijn voor anderen en er in meer of mindere mate ziek van worden door medegevaccineerden net zo goed als door niet gevaccineerden. De gevaccineerden zijn daarmee een wolf in schaapskleren, vooral als zij het virus bij zich dragen zonder (al te) ziekt te worden. De worsten die de gevaccineerden zijn voorgehouden en waarbij allerlei vormen van vrijheid en privileges worden beloofd delen de samenleving nog eens extra in tweeen en zetten mensen extra tegen elkaar op. Nu , ondanks de beloftes, moet toch ook elke gevaccineerde een negatieve Coronatest laten zien. De hetze die is ontstaan tegen hen die om uiteenlopende redenen niet willen worden gevaccineerd is beangstigend. De gevolgen rampzalig voor de saamhorigheid in de samenleving. De gevaccineerden wanen zich sterk en menen vanuit die positie, gevoed door hun angst, anderen niet-gevaccineerden te kunnen bullieen. Maar kijk eens naar wat al die mensen zelf aanrichten door op vakantie te gaan, massaal te feesten en de regels aan hun laars te lappen. Mijn lijf is van mij, mijn leven is van mij. Mijn keuze is gebaseerd op onderzoek. In mijn arm geen prik! Ik vraag mij elke dag af welke verborgen agenda achter deze dwang zit. Deze student legt het juist uit. Het is psychische manipulatieve druk. Uiteraard betreur ik de vele slachtoffers die nu en in dit geval aan Corona zijn overleden echter wij krijgen alleen bakken met rottigheid te zien hetgeen overigens bij de terugkerende griepgolven tot aan Corona nooit gebeurde. net zoals bij eerdere griepepidemieen over de hele wereld vallen er slachtoffers. de mensheid zuivert in eigen gelederen, hoe pijnlijk dat soms ook is. Ik wil er nog iets aan toevoegen: steek in op een gezonde samenleving. Gezond voedsel, gezond drinkwater, schone lucht en een gezonde leefomgeving. Die ontwikkeling moet sneller. Als mensen aan hun weerstand werken zal hun immuunsysteem aanvallen als deze in verreweg de meesten gevallen kunnen doorstaan Hier kan de overheid een grote rol in spelen!!!

Reactie plaatsen