Page content

Voorbeeldmaaltijden

Er is een heleboel theorie over voeding. Maar hoe vertaal je deze theorie naar de praktijk? Hoe maak je goede voeding klaar? Wat is een goed ontbijt, lunch of diner?…

 

Lees voor een volledig overzicht ons (e)boek Alles over voeding & supplementen – Waar de deskundigen het over eens zijn’. Het zet alle verschillende meningen op het internet overzichtelijk voor je op een rij.

Noot: Kies de genoemde producten van biologisch dynamische teelt.

 

Reiniging bij het opstaan:

  • Spoel je mond vijf minuten met een eetlepel olijf- of sesam- of walnootolie. De olie trekt vet oplosbare afvalstoffen uit je lichaam (slik de olie na het spoelen niet door, maar spuug deze uit!).
  • Drink daarna een glas warm water met reinigende klei, bijvoorbeeld Agriletz.
  • Neem je ontbijt minimaal een half uur later.

 

Voorbeeld van een ontbijt:

  • Een smoothie van verse groentesappen met walnoten en een theelepel van een bergzoutoplossing uit de blender (zie bijlagen).
  • Een half uur later het ‘Budwig ontbijt’ (meng daartoe 1-2 eetlepels volle kwark met een dessertlepel lijnzaadolie en een dessertlepel hennepzaadolie (en wat havervlokken).
  • Naar keuze toevoegen: een aantal bessen, bramen of frambozen, een theelepel konninginnegelei en een eetlepel stuifmeelkorrels (zeer basisch).


Tussendoor naar keuze:

  • Warm/heet water
  • Een kop groene thee
  • Een borrelglaasje tarwegrassap (zie bijlage) en een handje noten

 

Voorbeeld van een lunch:

  • Een smoothie van verse groentesappen met een (halve) avocado. Roer aan het eind een dessert-lepel van het oliemengsel door de smoothie.
  • Neem daarna scrambled eggs (in roomboter be-reid) met een stukje biologische zalm en kruiden (of een boterham met geitenkaas, notenpasta, tahin of zelfgemaakte kruidenboter).
  • Plus een handje zelfgemaakte kiemen (bijlage).

Ga na de lunch, tussen 13.00 en 15.00 uur, een half uurtje liggen met een warme kruik op de lever. Dit ondersteunt de lever die een belangrijke bijdrage levert aan de ontgifting van het lichaam.

 

Tussendoor naar keuze:

  • Warm/heet water
  • Kop groene thee
  • Een borrelglaasje tarwegrassap/groene smoothie
  • Een handje noten met wat fruit

 

Reiniging aan het eind van de middag:

  • Drink een half uur voor het avondeten een halve liter warm/heet water om het lichaam te helpen reinigen.

 

Voorbeeld van een diner:

  • Een smoothie van verse groentesappen met een (halve) avocado. Roer aan het eind een dessert-lepel van het oliemengsel door de smoothie.
  • Bereid daarna verse groenten met gebakken shiitake/oesterzwammen en een paar keer per week vette vis (of 50-100 gram biologisch vlees), een zoete aardappel (of een kopje rijst/linzen).
  • Plus een handje zelfgemaakte kiemen (bijlagen).

 

‘s Avonds:

  • Een glas warm water met een theelepel van een verzadigde bergzoutoplossing (zie bijlage).

Je drinkt op deze manier in totaal zo’n 1-2 liter water per dag. Daarnaast nog eens ruim een halve liter verse groentesappen/tarwegrassap.

De kiemen en de verse groentesappen/tarwegras zorgen voor een overvloed aan lichtkracht, vitaminen, mineralen, antioxidanten en basen en hebben een sterk ontgiftende werking. De oplossing van bergzout (zie bijlage) herinnert het lichaam aan de juiste mineralenbalans. Het warme water tenslotte, helpt het lichaam haar afvalstoffen af te voeren.

Lees voor een volledig overzicht ons (e)boek Alles over voeding & supplementen – Waar de deskundigen het over eens zijn’. Het zet alle verschillende meningen op het internet overzichtelijk voor je op een rij.

 

WIL JE OP DE HOOGTE BLIJVEN?
Vul dan je naam en e-mail in en ontvang onze nieuwsbrief met GRATIS nieuwe video's, tips, info en aanbiedingen
Wij hebben ook een hekel aan spam
Laat een bericht achter

Comment Section

3 reacties op “Voorbeeldmaaltijden


Door Mary van der Valk op 7 oktober 2013

De voorbeeldmaaltijden lijken mij ontgiftings- resp. reinigingsmaaltijden. Is het niet verstandig om hier een bepaalde maximale periode aan te verbinden?


Door Henk op 7 oktober 2013

Beste Mary,
Wat mij betreft is het gewoon gezond eten, en kun je het zolang doen als je wilt.
Met vriendelijke groeten,
Henk Fransen


Door Theresa op 2 juli 2017

Het lijkt mij erg moeilijk om dit te volgen als je gewoon 5 dagen in de week naar kantoor moet.

Plaats een reactie


*