Page content

Samenvatting van maatregelen volgens Peskin

Hier volgen een aantal samenvattende maatregelen om de kwaliteit van je voeding te verbeteren en om je voeding eventueel aan te vullen met supplementen.

Een eeuw geleden kregen 1 op de 20 mensen kanker, 50 jaar geleden was dat ongeveer 1 op de 5, nu is het 1 op de 3, in Amerika zelfs al bijna 1 op de 2 mannen! Deze toename is niet verklaarbaar door erfelijkheid. Otto Warburg liet zien dat de primaire oorzaak van kanker in een zuurstoftekort van de cellen gelegen is en wetenschappers van over de hele wereld bevestigen dat de belangrijkste oorzaak van kanker de ongezonde leefstijl van de Westerse mens is. Een chronisch tekort aan essentiële vetzuren, verharding van vetten, stress en gifstoffen in onze voeding en milieu zijn hierin de belangrijke factoren.

 

Maatregel 1.

Zorg voor de juiste verhouding van essentiële vetzuren en schrap alle transvetten uit je voeding.

  • Dit is de eerste en belangrijkste stap.

Neem 2 keer per dag een dessert- tot een eetlepel van de juiste verhouding essentiële vetzuren omega-3 en 6. Meng daartoe gelijke delen onverhitte biologische lijnzaad- en hennepzaadolie.

Schrap tegelijkertijd alle ‘verharde’ transvetten uit je voeding, want verharde vetten nemen de plek van essentiële vetzuren in de celwand in en ademen niet. Transvetten zijn bewerkte vetten in pakjes, blikjes, margarines, kant-en-klaar producten en de meeste andere bewerkte voedingsmiddelen die langer houdbaar gemaakt zijn.

Noot: Onverzadigde vetzuren kunnen verharden wanneer je ze verhit of erin bakt. Verhit plantaardige oliën daarom zo min mogelijk en eet ze liefst koud.

 

Maatregel 2.

Mijd gif en extra belastingen.

Bij ziekte is de balans tussen belasting en belastbaarheid verstoord. Verminder daarom ongezonde belastingen en mijd gifstoffen in je voeding en omgeving zodat je lichaam haar energie optimaal kan gebruiken voor herstel.

Schakel daartoe zoveel mogelijk over op onbewerkte biologische voedingsmiddelen. Deze zijn volwaardig en bevatten minder gif- en chemische toevoegingen dan gewone voeding.

Tip: Overweeg een reinigingskuur om opgeslagen afvalstoffen uit je lichaam te verwijderen. Wanneer dat je aanspreekt zoek dan begeleiding van een natuurarts die daar ervaring mee heeft.

Tip: YES Herbal is een milde ontgifter gebaseerd op een eeuwenoud Indiaans recept. Klik hier voor meer info over YES Herbal.

 

Maatregel 3.

Zorg voor voldoende vitaminen/mineralen.

Vitaminen en mineralen zijn belangrijke hulpstoffen voor een gezonde verbranding van zuurstof in de cel (= energie-levering). Zorg daarom dagelijks voor voldoende vitaminen en mineralen. Dat kan door het dagelijks eten van voldoende verse groenten en fruit.

Tip: Overweeg ter preventie een supplement om er zeker van te zijn dat je een breed spectrum aan vitaminen, mineralen en andere hulpstoffen binnenkrijgt (zie Multi Vitaal & Immuun in de webshop).

Noot: Supplementen kunnen nooit een vervanging zijn van volwaardige voeding, maar wel een aanvulling daarop.

Belangrijk: Ik adviseer je met klem om bij ziekte verder niet zelf te gaan dokteren maar je te laten testen en begeleiden door een ervaren arts of natuurgeneeskundige. Waarom? Te vaak worden bij ziekte standaarddiëten en supplementen voorgeschreven zonder dat getest wordt of deze bij de betrokken persoon ook werkelijk nodig zijn. Dit leidt tot onnodig en soms zelfs gevaarlijk supplementgebruik (en geldverlies voor de cliënt). Daarnaast kan een verstoring in de spijsvertering ten grondslag liggen aan voedingstekorten. In zo’n geval dienen deze verstoringen door de arts eerst te worden verholpen voordat het lichaam de benodigde supplementen ook echt op kan nemen.

Google voor een goede natuurarts of neem contact op met Genezend Vermogen via de site.

 

Maatregel 4.

Kankercellen ‘uithongeren’.

Voor de kankerstofwisseling is suiker nodig. Plat gezegd kun je stellen dat wanneer je veel suiker of koolhydraten eet je kankercellen aan het voeden bent en wanneer je dat niet doet je kankercellen ‘uithongert’ en dat wil je natuurlijk niet. Schrap daarom zoveel mogelijk witte suikers uit je voeding. Eet alleen nog kleine beetjes, liefst rood/paars fruit.

Beperk daarnaast koolhydraten die snel omgezet worden in suikers. Meerdere kankerspecialisten raden aan om bij kanker niet meer dan 100 gram koolhydraten per dag te eten en bij actieve kanker (kankergroei, uitzaaiingen, verhoogde tumormarkers) niet meer dan 50 gram.

Vraag: Ik ben bang dat ik afval wanneer ik suikers en koolhydraten beperk.

Antwoord: Je hoeft niet af te vallen. Je kunt je energie ruim halen uit een kleine hoeveelheid vette vis per dag ruim aangevuld met net zoveel noten en oliën als je wilt.

Tip voor vegetariers: Zorg wanneer je geen vis/vlees wilt eten voor de juiste combinatie van granen, bonen en zaden. Mensen die langdurig geen vlees eten kunnen een vitamine B12 tekort ontwikkelen. Overweeg in dat geval (zeker wanneer je ziek bent) een bloedtest en indien nodig een supplement.

 

Maatregel 5.

Zorg dagelijks voor essentiële suikers.

Essentiële suikers spelen een belangrijke rol in celcommunicatie en versterken de lichamelijke afweer. Ze zitten in medicinale paddenstoelen, zeewier, aloë vera, echinacea, kurkuma en nog andere voedings-middelen. Voeg deze stoffen dagelijks aan je dieet toe of overweeg een supplement met essentiële suikers.

 

Maatregel 6.

Verminder stress.

Zoals aangegeven zijn slechte voedingsgewoonten, gifstoffen en stress de belangrijkste oorzaken voor de toename aan kanker in deze tijd. Daarom besteed ik hier heel in het kort ook aandacht aan stress.

Verminder de angst/paniek rondom de ziekte

Voor een goede en ontspannen (cel-)ademhaling is het belangrijk om je angsten en stress te leren hanteren. Verminder de angst en paniek die te maken heeft met je ziekte, bijvoorbeeld door erover te praten met een goede vriend(in) of erover te schrijven in een dagboek.

Wanneer je je angst niet op eigen kracht onder controle kunt krijgen, zoek dan professionele hulp. Het zoeken van hulp is geen teken van zwakte. Ik vind het eerder een teken van kracht. Lees meer over ontspanning, angst en stress op mijn site en in andere boeken.

Verminder stress in algemene zin

Het verminderen van stress is minstens zo belangrijk als gezond eten. Stress blokkeert de cel-ademhaling. Dat wil zeggen: je kunt je aan een perfect dieet houden en toch ziek worden door aanhoudende stress. Neem daarom maatregelen om zowel uiterlijke stress (je leefomstandigheden) als ook innerlijke stress (jezelf innerlijk druk maken) te verminderen. Wanneer dat niet op eigen kracht lukt zoek dan professionele hulp.

 

Tot slot: Voeding op andere niveaus

Alternatieve kankerbehandelingen staren zich wat mij betreft soms blind op het aspect ‘voeding’. Voeding is inderdaad een uiterst belangrijke factor voor het gezond functioneren van je lichaam, maar het is niet de enige factor. Zoals gezegd zijn het drinken van voldoende water, een ontspannen ademhaling en voldoende lichaamsbeweging ook van belang. En wat te denken van emotionele-, mentale-, relationele- en spirituele aspecten?

Emotionele verwaarlozing kan je ziek maken. Je kunt je laven aan nieuwe kennis en inzichten. Een relatie kan je leegzuigen of juist vleugels geven. En het uitdrukken van je diepere levensbedoeling kan je een diepe innerlijke vervulling schenken. Al deze voedingsfactoren zijn van belang voor een optimale gezondheid. Verlies ze daarom niet uit het oog en geef ze voldoende aandacht naast het aanpassen van je eten en de eventuele supplementen die je gebruikt.

 

WIL JE OP DE HOOGTE BLIJVEN?
Vul dan je naam en e-mail in en ontvang onze nieuwsbrief met GRATIS nieuwe video's, tips, info en aanbiedingen
Wij hebben ook een hekel aan spam
Laat een bericht achter

Comment Section

2 reacties op “Samenvatting van maatregelen volgens Peskin


Door M. Wilmink op 22 juli 2014

Beste Henk, ik heb begrepen uit het boek van Peskin dat de basis omega-6 (biologisch onbewerkt) gezond is en juist de afgeleide omega-6 (bewerkte olie) ontstekingsbevorderend is (worden transvetten). En hierin staat ook dat Hennepzaadolie precies de juiste verhoudingen heeft in omega’s: 45-60% basis omega-6 en 22% basis omega-3.
En de visolie begrijp ik niet helemaal omdat ze vroeger levertraan namen en de mensen gezonder waren. Hoe zit dat? Of is levertraan anders?
Hartelijke groet,


Door Henk op 22 juli 2014

Ja Monique het is verwarrend.
Wanneer je onvoorwaardelijk vertrouwen in Peskin hebt moet je gewoon doen wat hij zegt. Hij zegt echter meerdere dingen die niet kloppen en waar de meeste kankerdeskundigen het ook oneens zijn. Zo laat wetenschappelijk onderzoek zien dat het eten van rood vlees meer kanker veroorzaakt terwijl Peskin het aanbeveelt. Daarom heb ik mijn e-boek ‘Voeding’ geschreven. Het heeft de ondertitel ‘Waar de deskundigen het over eens zijn.
Met vr. gr. Henk Fransen.

Plaats een reactie


*